zvednout auto nebo si najet na nájezdy
vypustit vodu s chladícího systému na pravé straně chladiče dole je výpustní ventil pokud by nešel otevřít secvaknem sponu a vytáhnem spodní hadici chladiče vlevo dole
po té co upustíme vodu otevřem kapotu motoru a sundáme umělohmotný dekl s nápisem Ecotec drží ho dva torxi 30
dále sundáme tepelný štít jenž kryje výfukové potrubí drží ho 3krát torx a povolit de 8kou na gole
dále je třeba sundat umělohmotné nasávání vzduchu viz foto
ted odpojíme a vyndáme baterii a sundáme držák baterie drží ho 3 šrouby na 14 klíč
ted odpojíme elektrický konektor větráku chladiče a podél větráku odcvakáme ze spon uchycené elektrické vedení
z vrchu povolíme větrák chladiče na levý i pravý straně po jednom šroubu na 10klíč tady může nastat problém že se protočí matka v umělohmotným držáku chladiče což se stalo mě vyřešil sem to odseknutím umělohmotného držáku chladiče poté vytáhneme celý větrák ven z vozu
ted si odpojíme vrchní a spodní hadici s chladiče a dále odpojíme slabou hadici s chladiče viz foto.
ted si povolíme a vyhákneme chladič klimatizace 2ks šroubů 10ka oříšek-chladič je nasazen na chladiči vody
ted je třeba vyšroubovat držáky chladiče na levé i pravé straně drží ho jeden torx de povolit 8čkou oříškem a je umístěn částečně za světlem viz foto světla ven nemusí lze se na ně dostat
poté vytáhneme celý chladič ze spodních úchytů ven s auta
s držáků chladiče stáhnem gumové silenty a přehodíme na nový chladič
nový chladič dáme do auta a začnem to vše skládat -chladič dole posadíme do úchytů a z vrchu ho uchytíme zpětnou montáží držáků,dále nasadíme a uchytíme na chladič vody chladič klimatizace,namontujem a zapojíme zpět větrák,uchytíme kabeláž,nandáme hadice utáhnem spony,namontujem držák baterie a vrátíme baterii,namontujem tepelný štít,namontujem umělohmotný sání vzduchu a vrchní dekl motoru
ted nalejem novou nemrznoucí směs natočíme auto a necháme ohřát až otevře termostat zároven kontrolujem zda někde neuniká voda pokud bude třeba dolejem kapalinu
jeli vše v pořádku zabouchnem kapotu sjedem z nájezdů a máme hotovo :idea:
výměna chladiče astra G 1.8
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster