povolit kolo,zvednout auto,podložit auto tak aby na nás nespadlo,sundat kolo
sundáme brzdové pakny
vytáhnem rozpěrný mechanismus ruční brzdy
a tady spatřuju většinu problémú s ruční brzdou ten mechanismus bejvá tak zarezlej že nejde skoro ani rozebrat já si pomáhal kladivem
mechanismus rozeberem obě části důkladně očistíme tak aby chodil zvolna a jemně máznem mazivem
ted je třeba vše složit -vrátíme rozpěrný mechanismus dáváme pozor abychom si ho neotočili,
uchytíme a zajistíme si obě brzdové pakny ,dole si ty pakny zajistíme vratnou pružinou a nahoře si nejdřív nandáme štelovací šroub a poté nandáme vratnou pružinu
dále si ze zadu nandáme nové to krátké brzdové lanko
to za pomoci spony propojíme s lanovodem ruční brzdy -pokud by se nám to nedařilo tak si uvnitř vozu odendáme dekl pod ruční brzdou,secvaknem manžetu páky ruční brzdy a povolíme šroub na štelování ruční brzdy
dále zaháknem ze zadu vratnou pružinu viz foto
ted je třeba doštelovat brzdný ůčinek ruční brzdy já to dělám následovně : povolim si štelování brzdy
uvnitř vozu,dále u zadního kola nastavím brzdové pakny rozpěrným štelovacím šroubem tak aby šel na ně nasadit brzdovej kotouč kapku ztuha a pak si tahám u kola za to krátký lanko a zkouším si jak ta brzda chodí pokud se mi kolo nešprajcuje a nemá to dlouhej chod zajistim si šroubkem brzdovej kotouč,nasadim a utáhnu brzdič,nasadim a utáhnu kolo sundam z heveru a pustim se do opravy ruční brzdy na druhém zadním kole
poté co opravíme i druhou stranu si uvnitř vozu doštelujem krok -výšku páky ruční brzdy
pak už jen secvakat plasty okolo ruční brzdy a máme hotovo :idea:
povolíme na zadním kole brzdič,stáhnem ho a zavěsíme si ho kouskem drátu za pružinu-dáváme si při tom pozor abychom si neponičily brzdovou trubičku
povolíme si zajištovací šroubek a sundáme brzdový kotouč
ted je třeba ze zajištovací spony vycvaknout lanovod ruční brzdy a ze zadu na štítu vyháknem vratnou pružinu viz foto
dále vyháknem to krátké lanko
ted je třeba sundat brzdové pakny -jsou přez pružinu zajištěný takovou mističkou viz foto,
dále je nahoře i dole k sobě přitahují vratné pružiny,
součástí všeho je štelovací šroub který na nás při demontáži sám vypadne oprava ruční brzdy Vectra B
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster