čištění a zaslepení EGR 1.6 16V

Moderátor: Moderátor návodů

Uživatelský avatar

Autor
p.s.
Moderátor
Moderátor
Žvanil
Žvanil
Příspěvky: 319
Registrován: stř 20. úno 2019 21:03:35
Bydliště: západ čech
Pohlaví:

čištění a zaslepení EGR 1.6 16V

Příspěvek od p.s. » pát 22. úno 2019 17:42:51

otevřít kapotu motoru,
3371_upraveny-obraz1824.jpg
za motorem najít EGR
vycvaknout z EGRu konektor
3372_upraveny-obraz1819.jpg
3373_upraveny-obraz1817.jpg
a připravíme si ráčnu s krátkým nástavcem a 45ku torx povolíme oba torxi je tam kapku divokej přístup ale de to a vyndáme EGR i těsněním ven
3374_upraveny-obraz1818.jpg
3375_upraveny-obraz1816.jpg
3376_upraveny-obraz1820.jpg
venku si EGR vyčistíme -používám čistič na brzdy -a rozhejbeme ten ventilek musí chodit z volna a nesmí nikde drhnout
3377_upraveny-obraz1821.jpg
dále očistíme a prostříknem kontakty konektoru a na baterii zkusíme zda EGR chodí - sou to ty krajní konektory na polaritě při zkoušce nezáleží
3378_upraveny-obraz1822.jpg
ted si podle originálního těsnění vyrobíme záslepku materiál sem použil klingerit leč už sem to dělal s plechu,hliníku,pertinaxu
3379_upraveny-obraz1823.jpg
ted je důležitý pokud bude někdo dávat jen záslepku bez toho originálního těsnění aby si v místě ventilku udělal do záslepky prohluben asi cca 2mm nebot ten ventilek kapku přečnívá přez rovinu tělesa EGRu a pokud by se dala záslepka bez tý prohlubně tak by se ventilek zatlačil a pootevřel by se tím EGR a poslalo by to hlášení do ŘJ a dělalo by to neplechu :!: :!: :!:
pokud spolu ze záslepkou dáte i origo těsnění tak stačí dát jen záslepku
ted je třeba vrátit zaslepenej EGR do motoru já než to tam dám tak zlehka natřu těsnění i záslepku tmelem na spoje výfuků abych měl jistotu že to bude dobře těsnit-dát pozor aby se tmel nedostal do ventilku egru :!: :!:
utáhnu s citem oba torxi nacvaknu konektor a je hotovo :idea: :thumb:

Zpět na „Návody“