výměna termostatu opl Agila 1,2 benzín
Napsal: pát 15. led 2021 17:57:32
otevřít kapotu motoru otevřít expanzku nechat utéct tlak z chladící soustavy zavřít víko
termostat je na levé straně z boku hlavy motoru nad drážkovým řemenem
abychom se k němu dostali sundáme plastovou trubku nasávání vzduchu drží jí z předu dva plastový trny a vzadu je nasunutá do filtrboxu poté si zvrchu vycvaknem 4 plastový trny co drží přední nárazník ten si vycvaknem a poodtáhnem já si tam šprajc dřevěný klín ted je třeba stáhnout s termostatu plechovou trubku drží jí jeden šroub k sundání sem použil větší plochý šroubovák a jemné páčení
ted je třeba povolit 3 šrouby co drží přírubu termostatu
na ty 3 šrouby sem použil střední golu dlouhej nástavec a kloubek poté termostat vyndáme ven opět sem si pomohl plochým šroubovákem
připravýme si nový termostat přehodíme těsnící gumičky pokud máme dáme nový
dáme nový těsnění příruby termostatu ja ho pro jistotu máznul silikonem
termostat namontujem
poté nandáme na termostat a zajistíme plechovou trubku
ted si nacvaknem vršek nárazníku a zajistíme trny
poté nandáme plastové nasávání a zajistíme trny
dolejeme nemrznoucí kapalinu nastartujem auto okouknem zda nikde nic neteče a necháme ohřát motor
po zahřátí motoru a otevření termostatu dle potřeby dolejem chladící kapalinu a máme hotovo
zavíráme kapotu odjíždíme domů a radujem se že konečně auto topí a mi nejezdíme s rampouchem u nosu

termostat je na levé straně z boku hlavy motoru nad drážkovým řemenem
abychom se k němu dostali sundáme plastovou trubku nasávání vzduchu drží jí z předu dva plastový trny a vzadu je nasunutá do filtrboxu poté si zvrchu vycvaknem 4 plastový trny co drží přední nárazník ten si vycvaknem a poodtáhnem já si tam šprajc dřevěný klín ted je třeba stáhnout s termostatu plechovou trubku drží jí jeden šroub k sundání sem použil větší plochý šroubovák a jemné páčení

na ty 3 šrouby sem použil střední golu dlouhej nástavec a kloubek poté termostat vyndáme ven opět sem si pomohl plochým šroubovákem

dáme nový těsnění příruby termostatu ja ho pro jistotu máznul silikonem


poté nandáme plastové nasávání a zajistíme trny
dolejeme nemrznoucí kapalinu nastartujem auto okouknem zda nikde nic neteče a necháme ohřát motor
po zahřátí motoru a otevření termostatu dle potřeby dolejem chladící kapalinu a máme hotovo

zavíráme kapotu odjíždíme domů a radujem se že konečně auto topí a mi nejezdíme s rampouchem u nosu

