návod sem našel na dieselpower je původně určen pro tdi motory leč sem zjistil že to funguje i oplů
budeme potřebovat jedno přepínací autorelé 12V/30A ,odpor 2K2,jednu obyčejnou usměrnovací diodu na 1A,pojistku 3A, konektory ,barevný dráty,izolaci,trafopájku a cín
vememe relátko a mezi kontakty 87 a 87a vletujeme odpor 2K2
poté vemem asi 5cm kablíku na jeden konec nalisujem autokonektor a na druhej naletujem usměrnovací diodu
kablík dáme dlouhý tak aby došel s místa kam si umístíte relé až k alternátoru
diodu zapojíme tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku -takto upravený kablík přijde na cívku relé kontakt č.85
pak vemem opět asi 5cm kablíku a na oba konce nalisujem autokonektory jedna strana pude na cívku relé kontakt č.86
do druhýho nacvaknem jeden konec 3A pojistky na druhou stranu pojistky nacvaknem kablík s autokonektorem a to tak dlouhý aby dosáhl ke žhavícímu relátku
ted otevřem motor demontujem ten plastovej dekl z něj
dále odpojíme konektor s váhy vzduchu a demontujem hadici i s tou váhou vzduchu to proto abychom se dostali k alternátoru
ted si s čidla teploty ŘJ schodíme konektor a přerušíme modrý drát vedoucí do konektoru
na oba tyto konce si naletujem patřičně dlouhé kablíky spoje zaizolujem a dráty vedem k relátku a napojíme na kontakty relé 30 a 87a
podotýkám na čidle sou 2 dráty jeden je kostra a druhej vede do ŘJ motoru ověříme měřením přerušujeme ten co vede do ŘJ motoru
ted vemem kablík na kterým je naletovaná dioda a připojíme ho na drát od kontrolky dobíjení ja na něj dal očko a šoupl ho přímo ke kablíku na alternátoru
dále vemem kablík od pojistky a přivedem ho ke žhavícímu relé tam si měřením najdem v kabelech plus 12V po klíčku je to silnější černý drát viz foto a kablík k němu připojíme
napětí po klíčku lze také najít na spínači zpátečky a v konektoru váhy vzduchu
tím máme hotovo relé a dráty si vyvážeme a schováme dle libosti
namontujeme zpět hadici s váhou vzduchu a plastovej dekl
funguje tak že zapneme klíček sepne relátko které do obvodu čidla teploty vřadí odpor a ŘJ dostane info o studenějším motoru tím upraví podmínky startování po nastartování se relé odpojí a zapojení čidla teploty se vrátí v původní stav dělal sem to na VB 2L DTI a VB 2,2DTI
řešení teplých a studených startů u dieslů
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster