řešení teplých a studených startů u dieslů

Moderátor: Moderátor návodů

Uživatelský avatar

Autor
p.s.
Moderátor
Moderátor
Žvanil
Žvanil
Příspěvky: 319
Registrován: stř 20. úno 2019 21:03:35
Bydliště: západ čech
Pohlaví:

řešení teplých a studených startů u dieslů

Příspěvek od p.s. » čtv 21. úno 2019 18:42:10

návod sem našel na dieselpower je původně určen pro tdi motory leč sem zjistil že to funguje i oplů
budeme potřebovat jedno přepínací autorelé 12V/30A ,odpor 2K2,jednu obyčejnou usměrnovací diodu na 1A,pojistku 3A, konektory ,barevný dráty,izolaci,trafopájku a cín
vememe relátko a mezi kontakty 87 a 87a vletujeme odpor 2K2
upraveny_obraz0576.jpg
poté vemem asi 5cm kablíku na jeden konec nalisujem autokonektor a na druhej naletujem usměrnovací diodu
upraveny_obraz0579.jpg
kablík dáme dlouhý tak aby došel s místa kam si umístíte relé až k alternátoru
diodu zapojíme tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku -takto upravený kablík přijde na cívku relé kontakt č.85
pak vemem opět asi 5cm kablíku a na oba konce nalisujem autokonektory jedna strana pude na cívku relé kontakt č.86
do druhýho nacvaknem jeden konec 3A pojistky na druhou stranu pojistky nacvaknem kablík s autokonektorem a to tak dlouhý aby dosáhl ke žhavícímu relátku
upraveny_obraz0580.jpg
upraveny_obraz0581.jpg
ted otevřem motor demontujem ten plastovej dekl z něj
dále odpojíme konektor s váhy vzduchu a demontujem hadici i s tou váhou vzduchu to proto abychom se dostali k alternátoru
upraveny_obraz0952.jpg
ted si s čidla teploty ŘJ schodíme konektor a přerušíme modrý drát vedoucí do konektoru
upraveny_obraz0971.jpg
na oba tyto konce si naletujem patřičně dlouhé kablíky spoje zaizolujem a dráty vedem k relátku a napojíme na kontakty relé 30 a 87a
upraveny_obraz0970.jpg
podotýkám na čidle sou 2 dráty jeden je kostra a druhej vede do ŘJ motoru ověříme měřením přerušujeme ten co vede do ŘJ motoru
upraveny_obraz0968.jpg
ted vemem kablík na kterým je naletovaná dioda a připojíme ho na drát od kontrolky dobíjení ja na něj dal očko a šoupl ho přímo ke kablíku na alternátoru
upraveny_obraz0974.jpg
dále vemem kablík od pojistky a přivedem ho ke žhavícímu relé tam si měřením najdem v kabelech plus 12V po klíčku je to silnější černý drát viz foto a kablík k němu připojíme
upraveny_obraz0951.jpg
upraveny_obraz0950.jpg
napětí po klíčku lze také najít na spínači zpátečky a v konektoru váhy vzduchu
tím máme hotovo relé a dráty si vyvážeme a schováme dle libosti
upraveny_obraz0949.jpg
upraveny_obraz0979.jpg
namontujeme zpět hadici s váhou vzduchu a plastovej dekl
funguje tak že zapneme klíček sepne relátko které do obvodu čidla teploty vřadí odpor a ŘJ dostane info o studenějším motoru tím upraví podmínky startování po nastartování se relé odpojí a zapojení čidla teploty se vrátí v původní stav dělal sem to na VB 2L DTI a VB 2,2DTI :-)

Zpět na „Návody“