otevřít kapotu motoru
ted je třeba z vrchu povolit dva úchyty co drží tu vroubkovanou hadici
dále povolíme samotný držák,tady dáváme pozor je třeba ho vysunout směrem vzhůru neb je za něj zaháknutý trychtýř měrky oleje
po vysunutí naklopíme na sebe a odpojíme konektor viz foto:
dále si na boku odpojíme hadici co vede dolu k vývěvě sekundárního vzduchu a dáme bokem
ted je třeba povolit šrouby co drží domek termostatu kapku tam překáží alternátor a nejvíc přívodní plus k alternátoru pokud se necejtíte tak si přívod odpojte a demontujte z ůchytu a pak je tam ten přístup poměrně dobrej
já byl líný a cejtil se použil sem malou golu,delší nástavec a kloubek a povolil oba šrouby
plastovej domek i s hadicí zatáhneme k sobě a dáme bokem
ted si připravíme nový termostat a nový těsnění
dále je třeba vyndat z bloku termostat i s těsněním
a dát nový termostat i těsnění -jakmile vyškubnete z bloku termostat poteče dost vody já aby mi tý vody uteklo co nejmín sem vytáhl starej a hned druhou rukou tam dával novej termostat a těsnění
poté co nandáme nový termostar a nové těsnění našroubujeme zpět plastový domek a utáhneme
pokud by si někdo přitom ulomil trychtýř na měrku oleje či jí měl zlomenou už před tím může jí vyměnit
měrka je nacvaklá na trubičce a sundat to de docela špatně já to z každý strany podebral jednou stranou syko kleští a vyškub ven
může se stát že uvnitř tý trubky zbude kus plastu tak ho vytáhnout
ted je třeba nandat nový trychtýř musí se to nacvaknout na tu trubičku -tady nastává drobný problém plast je tvrdý a tvarovaný tak že se mi to nepovedlo nakonec sem vzal horkovzdušnou pistoli tu spodní část ohřál až změkla a pak to šlo nacvaknout jedna básen
dále nandáme hadici od vývěvy sekundárního vzduchu
dále nacvaknem konektor a uchytíme celý ten plechový držák
na držák uchytíme tu vroubkovanou hadici,nacvaknem konektor do alternátoru,
pokud sme měli vytaženou měrku oleje tak nasunem zpět
ted si nalejem chladící kapalinu,nastartujem auto,ohřejem do otevření termostatu,koukáme jestli někde neuniká chladící kapalina
pokud neuniká dolejem chladící kapalinu pokud je třeba
a namontujem plastové kryty motoru a máme hotovo
sundat oba plastové kryty motoru
povolit víko expanzky aby utekl tlak z chladící soustavy odpojit baterii a odpojit konektor z alternátoru
pod auto dáme nákou větší nádobu aby nám voda netekla na zem Výměna termostatu oktávie 1,8T
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster