výměna ložiska předního kola octávie I
Napsal: úte 26. úno 2019 18:41:06
Povolit středovou matku jenž drží homokloub v těhlici a povolit kolo
naklepnem těhlici na tlumič zajistíme šroubem dále nasunem homokloub dále nandáme do ramene spodní čep ten zajistíme a utáhnem šrouby dále nandáme a utáhnem čep řízení dále nandáme a zajistíme brzdový kotouč dále nandáme a utáhnem komplet brzdič dále nacvaknem elektrické konektory a kablíky uchytíme do držáků na tlumiči dále nasadíme kolo utáhnem a pustíme z heveru na zem a nakonec utáhnem středovou matku kola
závěrem dodávám že je dobré si očistit a grafitovou vazelínou si namazat veškeré šroubové spoje aby se nám to příště lépe rozebíralo :idea: :thumb:
poté zvednout auto a podložit tak aby na nás nepadlo a sundat kolo
vycvaknem elektrické konektory od abs a čidla opotřebení brzdovejch destiček a příslušné kablíky vycvaknem s držáků na tlumiči
dále povolíme dva šrouby a sundáme komplet brzdič
poté povolíme zajištovací šroubek a sundáme brzdovej kotouč
ted si povolíme a stáhnem s těhlice čep řízení
dále si povolíme a vyklepneme šroub jenž drží v těhlici přední tlumič
dále si v samotném rameni povolíme 3ks šroubů jenž drží spodní čep a vytáhnem z ramene
ted je třeba sklepnout tlumič s těhlice,vyndat s těhlice homokloub a pak de těhlice ven
ted je třeba s těhlice vylisovat náboj -dáváme s pozor abychom nepoškodily abs kroužek
dále vycvaknem s těhlice zajištovací ségrovku a vylisujem samotné ložisko
vnitřek v těhlici důkladně ošmirglujem poté očistíme a máznem vazelínou a nalisujem nové ložisko :idea: nikdy nepoužíváme kladivo a nelisujem ložisko za vnitřní kroužek došlo by k jeho zničení :!: :!: k uplnému zatlačení do těhlice použijem nejlépe staré ložisko nebo přípravek o stejném venkovním průměru jako má nové ložisko :idea: po nalisování ložisko zajistíme ségrovkou :idea:
ted si vemem náboj a pokud na něm zustal vnitřní kroužek ložiska musíme jej stáhnout pokud není stahovák je třeba si nák poradit já si do kroužku vybrousím hlubší drážku a pak ostrým majzlíkem do tý vybroušený drážky majznu tak až ložisko v tom místě praskne pak to de v pohodě stáhnout :idea: opět dáváme pozor abychom si neponičili abs kroužek
poté si máznem vazelínou vnitřek ložiska a nalisujem do něj náboj -tady opět pozor :!: je třeba si ten vnitřní kroužek ložiska ze spoda podložit :!: :!: přípravkem,trubkou já používám oříšek z velké gola sady pokud to neuděláte a bude to to lisovat napřímo výrazně zkrátíte životnost ložiska či ho přímo zničíte :x
po nalisování je třeba vrátit těhlici do vozunaklepnem těhlici na tlumič zajistíme šroubem dále nasunem homokloub dále nandáme do ramene spodní čep ten zajistíme a utáhnem šrouby dále nandáme a utáhnem čep řízení dále nandáme a zajistíme brzdový kotouč dále nandáme a utáhnem komplet brzdič dále nacvaknem elektrické konektory a kablíky uchytíme do držáků na tlumiči dále nasadíme kolo utáhnem a pustíme z heveru na zem a nakonec utáhnem středovou matku kola
závěrem dodávám že je dobré si očistit a grafitovou vazelínou si namazat veškeré šroubové spoje aby se nám to příště lépe rozebíralo :idea: :thumb: