Olej 5W50
-
- VIP
-
Kecálek
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř 20. úno 2019 21:29:33
- Bydliště: úrodné Polabí
- Pohlaví:
Re: Olej
Ahoj, Toníku! Máš v nejlepším slova smyslu "obyčejný" motor, podobně jako já. Sám olej 5W50 používám v motoru sedm let a cca 120tis.km. Prvotním důvodem jeho použití byla snaha o aspoň částečné omezení spotřeby oleje ve srovnání s předtím používaným 5W40 (jeden interval jsem zkusil i 10W60.) Zpočátku to fungovalo, ale postupem doby stejně spotřeba pomalu ale jistě stoupala (ventilová gufera.) I po jejich výměně jsem však u viskozity 5W50 zůstal. Zimní pětka je pro zdejší zimy naprosto dostatečná, letní padesátka je v horkém letním provozu lepší než čtyřicítka. Výměna nejlépe po 10-12tis.km, 15tis.km max. Olej se ti dostal do rukou a když ho ještě naliješ do motoru, dle mého soudu a zkušeností žádnou újmu nezpůsobí.
P.S. Co je to konkrétně za olej...?
P.S. Co je to konkrétně za olej...?
-
- Administrátor
-
Přispěvatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: ned 17. úno 2019 16:12:54
- Bydliště: Most
- Pohlaví:
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej 5W50
Jiří Elf Evolution 5W-50
-
- VIP
-
Kecálek
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř 20. úno 2019 21:29:33
- Bydliště: úrodné Polabí
- Pohlaví:
Re: Olej 5W50
Jo, vím, vo co go, dřív s jmenoval Excellium a není drahej (teda aspoň na Cardo)... Má uvedeno, že dalece překračuje API SG, existují sice lepčí oleje, ale normálně bych ho nalil.
-
- Moderátor
-
Žvanil
- Příspěvky: 321
- Registrován: stř 20. úno 2019 21:03:35
- Bydliště: západ čech
- Pohlaví:
Re: Olej 5W50
ničeho se neboj a klidně ho tam nalej tý tvý sekačce se nic nestane
pokud si myslíš že ti nák zásadně klesne spotřeba oleje tak tomu nevěř
pomůže jen go motoru
a než to tam naleješ koukej zalepit tu děravou vanu
pokud si myslíš že ti nák zásadně klesne spotřeba oleje tak tomu nevěř
pomůže jen go motoru
a než to tam naleješ koukej zalepit tu děravou vanu
-
- VIP
-
Kecálek
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř 20. úno 2019 21:29:33
- Bydliště: úrodné Polabí
- Pohlaví:
Re: Olej 5W50
Ahááááááááá! Jestli Tondovi teče vana, tak to fakt chce inštalatéra...
-
- Administrátor
-
Přispěvatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: ned 17. úno 2019 16:12:54
- Bydliště: Most
- Pohlaví:
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej 5W50
No jsem zvědav neděle bude buď výhra nebo prohra snad to půjde
Re: Olej 5W50
Nebudu odpovidat primo na otazku, ale myslim si ze to bude prinosny off topic. Muj prvni opel s V6 benzin jsem zakoupil 4/2002 od te doby sem jsem mel 3 auta s nim... za ta leta jsem zjistil jednu dulezitou vec ohledne oleje.
a) V6 / MV6 se dost hreje. Teploty oleje u C25xe ci C30xe uplne v klidu jsou okolo 120 az 130 stC. Pri svizne jizde atakuji az 150 stC a pri drsnejsi jizde klidne az 170!!! stC. Toto plati pro plechovou vanu.
b) u X25xe a X30xe eliminoval Opel tyto teploty zvetsenymi olejovymi kanalky v hlavach a pouzitim ALU olejovych van. Ale NE DOSTATECNE!
Zatimco prvni generace se neobejde bez 10W-60 oleje. Xkovym motorum uz teplotu oleje stezi ale prece vykryje olej s cislem 50. Colommbo tedy dela dobre ze pouziva 5W-50. I kdyz puvodne z jineho duvodu...
Olej s cislem 40, nedej boze nizsim vede zcela jiste pomalu do pekla. Nejdrive to odskace vetsinou klika a v neposlefni rade 5 a 6 valec. Klepotajich mv6 je mraky a pridrenych nemene.
Ja toto zjistil diky cidle teploty oleje ve vane motoru... od te doby do V6 davam zasadne 10W-60. Tam mam jistotu, ze to nezadru nikdy, pokud ho tam je dost. Mmch. pisledni motor prezil bez sebemensi uhony 5km cestu stale do kopce bez kapky chladici kapaliny jen s timto olejem! Konkretne Valvoline VR1. Ale pozor 10W-60 je olej ne zcela vhodny na bezny provoz a zejmena ne na velke mnozstvi studenych startu, kde vykazuje nezanedbatelne horsi parametry pri prvotnim rychlem promazani motoru. V letnim obdobi je to OK. Shrnuto a pidrtrzeno za me je 10W-60 ok jen v lete a nebo pro auto typu "letni ulozenka" a olej 5W-50 se da celorocne pokud po motoru nechci dlouhodobe plny vykon.
p. s. na Nurburgringu mi sla teplota oleje 10W-60 i pres 170 stC coz uz nedava ani tento olej. Zavery at si udela kazdy sam.
a) V6 / MV6 se dost hreje. Teploty oleje u C25xe ci C30xe uplne v klidu jsou okolo 120 az 130 stC. Pri svizne jizde atakuji az 150 stC a pri drsnejsi jizde klidne az 170!!! stC. Toto plati pro plechovou vanu.
b) u X25xe a X30xe eliminoval Opel tyto teploty zvetsenymi olejovymi kanalky v hlavach a pouzitim ALU olejovych van. Ale NE DOSTATECNE!
Zatimco prvni generace se neobejde bez 10W-60 oleje. Xkovym motorum uz teplotu oleje stezi ale prece vykryje olej s cislem 50. Colommbo tedy dela dobre ze pouziva 5W-50. I kdyz puvodne z jineho duvodu...
Olej s cislem 40, nedej boze nizsim vede zcela jiste pomalu do pekla. Nejdrive to odskace vetsinou klika a v neposlefni rade 5 a 6 valec. Klepotajich mv6 je mraky a pridrenych nemene.
Ja toto zjistil diky cidle teploty oleje ve vane motoru... od te doby do V6 davam zasadne 10W-60. Tam mam jistotu, ze to nezadru nikdy, pokud ho tam je dost. Mmch. pisledni motor prezil bez sebemensi uhony 5km cestu stale do kopce bez kapky chladici kapaliny jen s timto olejem! Konkretne Valvoline VR1. Ale pozor 10W-60 je olej ne zcela vhodny na bezny provoz a zejmena ne na velke mnozstvi studenych startu, kde vykazuje nezanedbatelne horsi parametry pri prvotnim rychlem promazani motoru. V letnim obdobi je to OK. Shrnuto a pidrtrzeno za me je 10W-60 ok jen v lete a nebo pro auto typu "letni ulozenka" a olej 5W-50 se da celorocne pokud po motoru nechci dlouhodobe plny vykon.
p. s. na Nurburgringu mi sla teplota oleje 10W-60 i pres 170 stC coz uz nedava ani tento olej. Zavery at si udela kazdy sam.
Opel Calibra V6
Opel Zafira A 2.2 DTI
Opel Corsa C 1.2i Sport
Opel Zafira A 2.2 DTI
Opel Corsa C 1.2i Sport
-
- VIP
-
Kecálek
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř 20. úno 2019 21:29:33
- Bydliště: úrodné Polabí
- Pohlaví:
Re: Olej 5W50
Pokud Tonda v mezidobí neobměnil autopark, má benzínovou dva-dvojku Z22XE 106kW.
A tatar: Předpokládám, že sis snímač teploty oleje (mimochodem velmi užitečná věcička) naimplantoval sám a že se jeho údajům dá věřit, bo to jsou poměrně zajímavé hodnoty. Notabéne údaje jsou od olejové vany, kde bývá teplota ještě nižší než v jiných částech motoru... Vzpomeneš si, jakou teplotu chladící kapaliny při těch teplotách oleje ukazoval (cca) budík na přístrojovce...?
A tatar: Předpokládám, že sis snímač teploty oleje (mimochodem velmi užitečná věcička) naimplantoval sám a že se jeho údajům dá věřit, bo to jsou poměrně zajímavé hodnoty. Notabéne údaje jsou od olejové vany, kde bývá teplota ještě nižší než v jiných částech motoru... Vzpomeneš si, jakou teplotu chladící kapaliny při těch teplotách oleje ukazoval (cca) budík na přístrojovce...?