Výměna termostatu felicie octávie 1,6 55KW
Napsal: sob 30. bře 2019 21:08:29
otevřít kapotu motoru,povolit víko chladící kapaliny a upustit tlak z chladící soustavy
termostat najdem vlevo z boku motoru povolíme oba šrouby jenž drží to umělohmotné víko termostatu lehce potáhnem a necháme vytéct chladící kapalinu vytáhnem termostat ven z víka si stáhnem těsnící O kroužek a zkontrolujem zda je víko termostatu v pořádku zda nemá uvnitř prostřelenou tu přepážku o kterou se opírá jehla termostatu
pokud by byla v háji je třeba odjistit sponu a víko vyměnit
ideální je to víko měnit rovnou i s termostatem a předejít tím případným problémům připravíme si nový termostat na víko termostatu nasadíme nový O kroužek ted si na nový termostat nasadíme distanční podložku viz:
viewtopic.php?f=135&t=113 ted to chce kapku šikovnosti a termostat s podložkou namontujem do auta
při montáži a utahování víka termostatu dáváme velký pozor neb ty dva šrouby dou velice rychle strhnout
dotahujem postupně a s citem ted si dolejem chladící kapalinu nastartujem auto ohřejeme nejlépe jízdou na provozní teplotu tak aby termostat otevřel a odvzdušnila se chladící soustava a auto začlo plně topit
poté kontrola popřípadě doplnění chladící kapaliny
dále zkontrolujem zda nám nikde neuniká chladící kapalina pokud je vše o.k. zavíráme kapotu motoru a odjíždíme
odměnou nám je nekolísající teplota motoru na budíku přístrojové desky a bezvadně fungující topení
pod auto umístíme nádobu na vytékající chladící kapalinu termostat najdem vlevo z boku motoru povolíme oba šrouby jenž drží to umělohmotné víko termostatu lehce potáhnem a necháme vytéct chladící kapalinu vytáhnem termostat ven z víka si stáhnem těsnící O kroužek a zkontrolujem zda je víko termostatu v pořádku zda nemá uvnitř prostřelenou tu přepážku o kterou se opírá jehla termostatu
pokud by byla v háji je třeba odjistit sponu a víko vyměnit
ideální je to víko měnit rovnou i s termostatem a předejít tím případným problémům připravíme si nový termostat na víko termostatu nasadíme nový O kroužek ted si na nový termostat nasadíme distanční podložku viz:
viewtopic.php?f=135&t=113 ted to chce kapku šikovnosti a termostat s podložkou namontujem do auta
při montáži a utahování víka termostatu dáváme velký pozor neb ty dva šrouby dou velice rychle strhnout
dotahujem postupně a s citem ted si dolejem chladící kapalinu nastartujem auto ohřejeme nejlépe jízdou na provozní teplotu tak aby termostat otevřel a odvzdušnila se chladící soustava a auto začlo plně topit
poté kontrola popřípadě doplnění chladící kapaliny
dále zkontrolujem zda nám nikde neuniká chladící kapalina pokud je vše o.k. zavíráme kapotu motoru a odjíždíme
odměnou nám je nekolísající teplota motoru na budíku přístrojové desky a bezvadně fungující topení