zvednout auto,podložit tak aby na nás nespadlo,povolit a sundat kolo
poté důkladně smirkem obrousíme vnitřek toho hliníkovýho oka,máznem vazelínou a nalisujem či přes tvrdý dřevo naklepne nový silentblok,
mě se tadle možnost moc nezdála zvolil sem tedy tu složitější s tím že si vyndáme celej ten hliníkovej držák povolíme 2 šrouby jenž drží gumu stabilizátoru -13 klíč
pod autem povolíme plechovej držák viz foto-2 šrouby 13 klíč,1 šroub 18 klíč
dále 2 šrouby jenž drží to hliníkový rameno viz foto - 16 klíč
a jeden šroub co to drží v předu v kastli viz foto - 18 klíč
ted si celej ten hliníkovej držák vyndáme ven z vozu
upnem do svěráku a pomoci naostřenýho šroubováku prorazíme umělohmotnou schránku silentu a ten vyndáme ven
smirkem důkladně očistíme vnitřek toho hliníkovýho oka,
po očištění namažem vazelínou a nalisujem nový silendblok
tady je důležitý tam ten silendblok dát správně a neotočit ho -ta díra v silentu není přesně ve středu silentu je k jedný straně
po nalisování nandáme ten hliníkovej držák zpět do vozu-já to tam dával najednou s už nasunutým ramenem důkladně sem si ocelovým kartáčem očistil šrouby ty namazal grafitovou vazelínou
nejdříve sem si z lehka celý ten hliník i s ramenem uchytil až sem měl jistotu že vše dobře sedí a veškerý šrouby pudou dotáhnout sem veškerý šrouby postupně dotáhnul
po dotažení nasuneme spodní čep do ramene a utáhneme očištěnými a grafitovou vazelínou máznutýmy šrouby naposled si dotáhneme oba šrouby jenž drží domek se silentem stabilizátoru ty taky nezapomenem očistit a namazat vazelínou
Dúležitá věc domek se silentem musíme utáhnout v poloze kdy nam auto stojí na všech 4 kolech jinak se silent pokroutí a brzo odejde
Toto se v garažové praxi na zemi bez jámy dost špatně řeší tudíž ja si to před nasazením kola zvednu za rameno heverem cca do pozice jako by auto stálo na kolech a poté silent dotáhnu
ted jen nasadit kolo utáhnout pustit na zem a vrhnout se na silent na druhé straně
po výměně obou silentů nebo pokud někdo dělá jen jeden je třeba zajet na seřízení geometrie
ted si zespoda v rameni povolíme 13 oříškem 3 šrouby a vyháknem čep z ramene
ted si 18 oříškem povolíme rameno viz foto,
rameno si vysunem ven a vytáhnem ze zadního silentu
ted je na každým jak to kdo udělá,první možnost je nabroušeným šroubovákem prorazíme umělohmotnou schránku silentbloku a vyloupnem ho ven,výměna zadního silentu předního ramene na fábii 1
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster