oprava zatuhlého motoru stěračů zadního okna octávie combi
Napsal: pát 08. bře 2019 16:15:04
vycvakneme krytku na stěrači a povolíme 8smičku matku na hřídelce stěrače
pod kolem se nalézají 2 samotné doběhové kontakty ty též očistíme jemným smirkem a pokud je třeba napružíme poté to začnem skládat nezapomenem to vše namazat plastickou vazelínou-uložení převodového kola,lehce vemem i ozubení kola,nacpem vazelínou tu umělou hmotu s futýrkama,máznem lehce hřídelku a i ten její ozubenej převod namažem a rozhejbem musí jít volně,já lehce mažu i těsnění víka-poté zašroubujem víko otřem s motorku zbytky vazelíny a namontujem motor do 5tejch dveří nacvaknem konektor z vrchu nasadíme a seřídíme ramínko stěrače utáhnem a zacvakneme krytku poté vyskoušíme jak to běhá pokud je vše v pořádku nacvaknem krycí plast dveří a slavíme vítěztví ještě poznámka pokud má někdo motorek a v něm odstřikovač postup je stejný jen je třeba bejt opatrnější při vyklepávání hřídelky v žádným případě netlouci na tu trysku odepsali byste jí já to klepal ven pomocí nasazenýho trubkovýho klíče a samozřejmě před sundáním odpojíme hadičku odstřikovače
a druhá věc pokud by někomu při vyklepávání hřídelky praskl ten plast mě už se to povedlo taky tak to neni až taková tragédie prasklé kusy odmastit vzít vteřinákem dát k sobě stlačit a po obvodu od spoda nahoru vtavit za pomocí pistolové pájky pár závitů slabšího měděného drátu osobně to mám odskoušený na zadním stěračovém motorku s vw passat kde se mi při vyklepávání ta umělá hmota rozlítla na 3 kusy
a nebo sehnat jiný
poté bud stahovákem nebo lehce kývavým pohybem nahoru dolů demontujem stěrač
poté otevřem páté dveře a vycvaknem ten krycí plast
odpojíme konektor s motoru stěračů
dále povolíme a vytočíme 3ks 6tek matek držících samotný motor stěračů
a motor vytáhnem ven s pátých dveří
na ponku si motor otočíme výkem nahoru a povolíme a vytočíme 7 torxů 10ka a sundáme víko pozor na těsnění víka at si ho zbytečně nepotrháte
tak a ted trochu operace musí se vyklepnout ta hřídelka a dost záleží na tom v jakým je to stavu dost často je to tam tak přirezlý že to de ven jen horko těžko a už se mi i stalo že mi ta umělá hmota praskla,
v tý umělý hmotě sou 2 futýrka jedno dole druhý nahoře stane se že to přirezne k hřídelce a de to ven s tý umělý hmoty i futrama pak se musí futra stáhnout ošmirglovat hřídelka a futra zevnitř opilovat tak aby běhala volně na hřídelce poté se futra zpět vmáčknou za použití třeba vteřinovýho lepidla do tý umělý hmoty
dále si za pomoci 2 tenčích šroubováků vyndáme převodový kolo
ze spoda na kole je vodivá dráha pro doběhový kontakty tu očistíme a vemem jemným smirkempod kolem se nalézají 2 samotné doběhové kontakty ty též očistíme jemným smirkem a pokud je třeba napružíme poté to začnem skládat nezapomenem to vše namazat plastickou vazelínou-uložení převodového kola,lehce vemem i ozubení kola,nacpem vazelínou tu umělou hmotu s futýrkama,máznem lehce hřídelku a i ten její ozubenej převod namažem a rozhejbem musí jít volně,já lehce mažu i těsnění víka-poté zašroubujem víko otřem s motorku zbytky vazelíny a namontujem motor do 5tejch dveří nacvaknem konektor z vrchu nasadíme a seřídíme ramínko stěrače utáhnem a zacvakneme krytku poté vyskoušíme jak to běhá pokud je vše v pořádku nacvaknem krycí plast dveří a slavíme vítěztví ještě poznámka pokud má někdo motorek a v něm odstřikovač postup je stejný jen je třeba bejt opatrnější při vyklepávání hřídelky v žádným případě netlouci na tu trysku odepsali byste jí já to klepal ven pomocí nasazenýho trubkovýho klíče a samozřejmě před sundáním odpojíme hadičku odstřikovače
a druhá věc pokud by někomu při vyklepávání hřídelky praskl ten plast mě už se to povedlo taky tak to neni až taková tragédie prasklé kusy odmastit vzít vteřinákem dát k sobě stlačit a po obvodu od spoda nahoru vtavit za pomocí pistolové pájky pár závitů slabšího měděného drátu osobně to mám odskoušený na zadním stěračovém motorku s vw passat kde se mi při vyklepávání ta umělá hmota rozlítla na 3 kusy
a nebo sehnat jiný