Výměna termostatu octavia 2, 1.9TDI PD, 77kw

Moderátor: Moderátor návodů

Uživatelský avatar

Autor
falach
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 15
Registrován: pát 01. bře 2019 11:31:54
Bydliště: Západočech :)
Pohlaví:

Výměna termostatu octavia 2, 1.9TDI PD, 77kw

Příspěvek od falach » pát 01. bře 2019 17:27:50

Delší dobu se teplota mého vozu nevyšplhala více jak 70 stupňů a to ani při hodinové jízdě po dálnici při 130 km za hodinu. Proto jsem usoudil, že termostat mě asi udělal pápá. Proto jsem přistoupil k jeho výměně. Nechtěl jsem též riskovat, při demontáži poškození nebo zjištění zohýbaného hrdla termostatu a proto jsem jej též zakoupil a dal nový.

Otevřete kapotu.
Odšroubujte víčko od nádržky chladící kapaliny.
Odpojte baterii ve voze.
Sundejte dekl na motoru.
Šroubovákem vycvakněte sponu na hadici a rozpojte hadici, viz. foto.
6430_img-20190119-125543.jpg
Vyšroubujte dva šrouby držící plastovou trubku.
6431_img-20190119-125547.jpg
6432_img-20190119-125552.jpg
Vyšroubujte jeden šroub u zásobníku podtlaku a ten opatrně vycvakněte z držáku a dejte ho stranou.
6433_img-20190119-134019.jpg
6434_img-20190119-125718.jpg
Odpojte konektor od map senzoru.
6435_img-20190119-125602.jpg
Vycvakněte konektor z alternátoru.
6436_img-20190119-131447.jpg
Odšroubujte plusový přívod od alternátoru a dejte si kabel stranou.
Vycvakněte sponu z hadici a stáhněte hadici z hrdla termostatu.
6437_img-20190119-131114.jpg
Nechte vytéci vodu.
6439_img-20190119-131327.jpg
Povolte oba šrouby hrdla termostatu.
6441_img-20190119-133430.jpg
Opatrně pootočte hrdlo termostatu po směru hodinových ručiček a opatrně vyjměte hrdlo.
6443_img-20190119-131522.jpg
Vyjměte termostat s těsněním z bloku motoru.
6442_img-20190119-131516.jpg
6444_img-20190119-132659.jpg
Nechte vytéci vodu.
Nasaďte nový termostat.
Nasaďte nové těsnění.
Opatrně nasaďte nové hrdlo termostatu.
Našroubujte zpět šrouby a pomalu střídavě dotáhněte.
Připojte zpět plusový přívod k alternátoru.
Nacvakněte konektor k alternátoru.
Nasaďte hadici na hrdlo termostatu a zajistěte sponou.
6445_img-20190119-133735.jpg
Nasaďte zpět zásobník podtlaku a přišroubujte.
Nacvakněte zpět hadici od EGR ventilu.
Přišroubujte zpět dva šrouby držící plastovou hadici.
Připojte zpět konektor od map senzoru.
Dolejte vodu s nemrznoucí směsí.
Nasaďte dekl motoru.
Připojte baterii.

Proveďte zkušební jízdu na odvzdušnění chladícího systému a postupně dolévejte kapalinu do nádržky po vyznačené risky.

Připojte diagnostiku a vymažte případné chyby, kvůli odpojeným konektorům a baterce.

Po výměně a odvzdušnění teplota na 90 stupních, dílo se zdařilo. :thumb: :-D
Kolega: P.S. _ Pavel zuřivě pomáhal, repektive jsem pomáhal já :thumb: :-D

Zpět na „Oktavia“