Delší dobu se teplota mého vozu nevyšplhala více jak 70 stupňů a to ani při hodinové jízdě po dálnici při 130 km za hodinu. Proto jsem usoudil, že termostat mě asi udělal pápá. Proto jsem přistoupil k jeho výměně. Nechtěl jsem též riskovat, při demontáži poškození nebo zjištění zohýbaného hrdla termostatu a proto jsem jej též zakoupil a dal nový.
Otevřete kapotu.
Odšroubujte víčko od nádržky chladící kapaliny.
Odpojte baterii ve voze.
Sundejte dekl na motoru.
Šroubovákem vycvakněte sponu na hadici a rozpojte hadici, viz. foto.
Vyšroubujte dva šrouby držící plastovou trubku.
Vyšroubujte jeden šroub u zásobníku podtlaku a ten opatrně vycvakněte z držáku a dejte ho stranou.
Odpojte konektor od map senzoru.
Vycvakněte konektor z alternátoru.
Odšroubujte plusový přívod od alternátoru a dejte si kabel stranou.
Vycvakněte sponu z hadici a stáhněte hadici z hrdla termostatu.
Nechte vytéci vodu.
Povolte oba šrouby hrdla termostatu.
Opatrně pootočte hrdlo termostatu po směru hodinových ručiček a opatrně vyjměte hrdlo.
Vyjměte termostat s těsněním z bloku motoru.
Nechte vytéci vodu.
Nasaďte nový termostat.
Nasaďte nové těsnění.
Opatrně nasaďte nové hrdlo termostatu.
Našroubujte zpět šrouby a pomalu střídavě dotáhněte.
Připojte zpět plusový přívod k alternátoru.
Nacvakněte konektor k alternátoru.
Nasaďte hadici na hrdlo termostatu a zajistěte sponou.
Nasaďte zpět zásobník podtlaku a přišroubujte.
Nacvakněte zpět hadici od EGR ventilu.
Přišroubujte zpět dva šrouby držící plastovou hadici.
Připojte zpět konektor od map senzoru.
Dolejte vodu s nemrznoucí směsí.
Nasaďte dekl motoru.
Připojte baterii.
Proveďte zkušební jízdu na odvzdušnění chladícího systému a postupně dolévejte kapalinu do nádržky po vyznačené risky.
Připojte diagnostiku a vymažte případné chyby, kvůli odpojeným konektorům a baterce.
Po výměně a odvzdušnění teplota na 90 stupních, dílo se zdařilo. :thumb:
Kolega: P.S. _ Pavel zuřivě pomáhal, repektive jsem pomáhal já :thumb:
Výměna termostatu octavia 2, 1.9TDI PD, 77kw
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster