návod sem našel na dieselpower a udělal dle svých představ
budeme potřebovat jedno přepínací autorelé 12V/30A ,odpor 2K2,jednu obyčejnou usměrnovací diodu na 1A,pojistku 3A, konektory ,barevný dráty,izolaci,trafopájku a cín
vememe relátko a mezi kontakty 87 a 87a vletujeme odpor 2K2
poté vemem asi 5cm kablíku na jeden konec nalisujem autokonektor a na druhej naletujem usměrnovací diodu kablík dáme dlouhý tak aby došel s místa kam si umístíte relé až k alternátoru
diodu zapojíme tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku -takto upravený kablík přijde na cívku relé kontakt č.85
pak vemem opět asi 5cm kablíku a na oba konce nalisujem autokonektory jedna strana pude na cívku relé kontakt č.86 a do druhýho nacvaknem jeden konec 3A pojistky na druhou stranu pojistky nacvaknem kablík s autokonektorem a to tak dlouhý aby dosáhl bud ke konektoru váhy vzduchu nebo ke konektoru spínače zpátečky
ted vodevřem motor schodíme ten plastovej dekl z něj
a pro lepší přístup k čidlu teploty sundáme i tu plastovou hadici co de do filtrboxu
odpojíme konektor od alternátoru zapnem klíček do kontrolek a pomocí ukostřený žárovky najdem v konektoru drát kterej de na kontrolku dobíjení-po připojení se na palubce rozsvítí kontrolka dobíjení na tento drát přiletujem kablík s diodou,druhá strana tohoto kablíku se nacvakne do relátka kontakt č.85
a ted si můžem vybrat odkud si natáhneme plus 12V po klíčku máme na výběr bud s konektoru váhy vzduchu nebo s konektoru spínače zpátečky
patřičný drát si změříme bud voltmetrem nebo stačí obyčejná žárovková zkoušečka
na tento drát napojíme kablík s 3A pojistkou jehož druhý konec nacvaknem na cívku relé kontakt č.86
ted se musíme dostat k čidlu teploty vycvaknoutr z něj konektor a trochu rozplést izolaci aby sme se dostali na dráty je tam horší přístup neb je to kapku dole na straně za motorem
poté co se dostaneme na dráty přestřihneme modro hnědý kablík a na tyto oba konce naletujem patřičně dlouhý dráty který přivedem na relé kontakty č.30 a 87a já to napojuju kontakt č.30 drát od čidla a kontakt č.87a drát vedoucí k ŘJ
a nakonec všechny dráty vyvážem můžem zaizolovat a patřičně uchytit
já samotný relé uchytil na držák podtlakových hadiček mezi ventilama N75 a N18
ted už jen vrátit hadici a plastovej dekl motoru a máme hotovo :idea:
funguje tak že zapneme klíček sepne relátko které do obvodu čidla teploty vřadí odpor a ŘJ dostane info o studenějším motoru tím upraví podmínky startování
po nastartování se relé odpojí a zapojení čidla teploty se vrátí v původní stav
funguje to perfektně sám to mám již rok a starty jak studený a teplý sou na brnknutí :idea:
samozřejmostí sou fungující žhavící svíčky,dobrá baterie a 100procentní startér :palec:
dělal sem to na 2 octáviích kombi 1,9tdi 81KW ASV,jedné 66KW Cordobě a je to tejden co sem poléčil takto starty u seatu alhambry 1,9tdi 81KW,dále sem to s ůspěchem praktikoval na 2 dieslových oplech motory 2L DTI a 2.2DTI
jak sem si pořešil teplé a studené starty u tdi
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster