jak sem si pořešil teplé a studené starty u tdi

Moderátor: Moderátor návodů

Uživatelský avatar

Autor
p.s.
Moderátor
Moderátor
Žvanil
Žvanil
Příspěvky: 320
Registrován: stř 20. úno 2019 21:03:35
Bydliště: západ čech
Pohlaví:

jak sem si pořešil teplé a studené starty u tdi

Příspěvek od p.s. » pát 01. bře 2019 16:37:55

návod sem našel na dieselpower a udělal dle svých představ
budeme potřebovat jedno přepínací autorelé 12V/30A ,odpor 2K2,jednu obyčejnou usměrnovací diodu na 1A,pojistku 3A, konektory ,barevný dráty,izolaci,trafopájku a cín
vememe relátko a mezi kontakty 87 a 87a vletujeme odpor 2K2
post-19031-0-51680000-1352132388.jpg
post-19031-0-28292000-1352132409.jpg
poté vemem asi 5cm kablíku na jeden konec nalisujem autokonektor a na druhej naletujem usměrnovací diodu kablík dáme dlouhý tak aby došel s místa kam si umístíte relé až k alternátoru
diodu zapojíme tak aby katoda-strana s proužkem směřovala k alternátoru a anoda k relátku -takto upravený kablík přijde na cívku relé kontakt č.85
post-19031-0-21584400-1352133668.jpg
pak vemem opět asi 5cm kablíku a na oba konce nalisujem autokonektory jedna strana pude na cívku relé kontakt č.86 a do druhýho nacvaknem jeden konec 3A pojistky na druhou stranu pojistky nacvaknem kablík s autokonektorem a to tak dlouhý aby dosáhl bud ke konektoru váhy vzduchu nebo ke konektoru spínače zpátečky
post-19031-0-31216500-1352133973.jpg
post-19031-0-13985300-1352137660.jpg
ted vodevřem motor schodíme ten plastovej dekl z něj
post-19031-0-79995400-1352134566.jpg
a pro lepší přístup k čidlu teploty sundáme i tu plastovou hadici co de do filtrboxu
post-19031-0-50590600-1352134707.jpg
post-19031-0-93302400-1352134679.jpg
odpojíme konektor od alternátoru zapnem klíček do kontrolek a pomocí ukostřený žárovky najdem v konektoru drát kterej de na kontrolku dobíjení-po připojení se na palubce rozsvítí kontrolka dobíjení na tento drát přiletujem kablík s diodou,druhá strana tohoto kablíku se nacvakne do relátka kontakt č.85
post-19031-0-81182000-1352135243.jpg
post-19031-0-89689800-1352135307.jpg
a ted si můžem vybrat odkud si natáhneme plus 12V po klíčku máme na výběr bud s konektoru váhy vzduchu nebo s konektoru spínače zpátečky
post-19031-0-96414000-1352135471.jpg
post-19031-0-36570800-1352135511.jpg
patřičný drát si změříme bud voltmetrem nebo stačí obyčejná žárovková zkoušečka
na tento drát napojíme kablík s 3A pojistkou jehož druhý konec nacvaknem na cívku relé kontakt č.86
ted se musíme dostat k čidlu teploty vycvaknoutr z něj konektor a trochu rozplést izolaci aby sme se dostali na dráty je tam horší přístup neb je to kapku dole na straně za motorem
post-19031-0-39968200-1352136037.jpg
post-19031-0-47338700-1352136070.jpg
poté co se dostaneme na dráty přestřihneme modro hnědý kablík a na tyto oba konce naletujem patřičně dlouhý dráty který přivedem na relé kontakty č.30 a 87a já to napojuju kontakt č.30 drát od čidla a kontakt č.87a drát vedoucí k ŘJ
a nakonec všechny dráty vyvážem můžem zaizolovat a patřičně uchytit
já samotný relé uchytil na držák podtlakových hadiček mezi ventilama N75 a N18
post-19031-0-83262200-1352136887.jpg
ted už jen vrátit hadici a plastovej dekl motoru a máme hotovo :idea:
funguje tak že zapneme klíček sepne relátko které do obvodu čidla teploty vřadí odpor a ŘJ dostane info o studenějším motoru tím upraví podmínky startování
po nastartování se relé odpojí a zapojení čidla teploty se vrátí v původní stav
funguje to perfektně sám to mám již rok a starty jak studený a teplý sou na brnknutí :idea:
samozřejmostí sou fungující žhavící svíčky,dobrá baterie a 100procentní startér :palec:
dělal sem to na 2 octáviích kombi 1,9tdi 81KW ASV,jedné 66KW Cordobě a je to tejden co sem poléčil takto starty u seatu alhambry 1,9tdi 81KW,dále sem to s ůspěchem praktikoval na 2 dieslových oplech motory 2L DTI a 2.2DTI

Zpět na „Oktavia“