zvednem kapotu motoru,sundáme ty umělohmotný deklíky s ramen,povolíme 13kou klíčem matičky co drží ramena stěračů
pokud je to tuhý tak že stím nejde skoro hnout doporučuju to nejdřív prolévat WDčkem a rozhejbat a až potom to opatrně vyklepnout pokud do toho půjdete silou rovnou může se to vylomit :x při vyklepání pozor sou tam distanční podložky a O kroužek :!:
po vyndání hřídelky jí očistíme od zbytků vazelíny a pokud je zrezlá ošmirglujeme jí to samý provedem s uložením musí to být čistý a hřídelka musí v uložení volně chodit
pokud by se stalo že hřídelku vyklepnete ven i s futry tak futýrka s hřídelky sundat opilovat a naklepnout spátky do uložení :idea:
a ted to začnem zase skládat hřídelku máznem vazelínou nacpem jí i do uložení složíme to nezapomenem na O kroužek a distanční podložky a zajistíme hřídelku :idea:
poté co uděláme jednu stranu vrhnem se i na stranu druhou a to i v případě že se pohybuje z volna :!: :!: :idea:
když máme hotovo nacvaknem zpět táhla a vrátíme mechanismus do auta nacvaknem konektor přišroubujem mechanismus vrátíme plasty nezapomenem nacvaknout hadičku odstřikovačů vrátíme pirelu -gumu namontujem a seřídíme ramena stěračů
odskoušíme a slavíme vítěztví :yah:
poté sundáme ramena stěračů bud použijeme stahovák nebo je uvolníme kývavým pohybem nahoru dolů tato metoda chce trpělivost a přiměřenou sílu nepřehnat to dá se to rameno i zlomit :!: :!:
poté schodíme s rantlu na motoru tu gumovou pirelu a musíme sundat ty dva plasty pod oknem podeberem od středu vždy jeden plast a taháme ho směrem vzhůru je to pod tím oknem nacvaklý v drážce a docela to v ní drží v plastu sou odstřikovače a hadičky k nim
poté musíme ještě na straně spolujezdce stáhnout hadičku odstřikovačů a pak ty plasty můžem dát stranou aby nepřekáželi
a ted povolíme 3 torxi které drží samotný mechanismus stěračů
poté si ten mechanismus natočíme povytáhnem a odpojíme konektor s motorku stěračů
vytáhnout ven celej mechanismus a šup s ním na ponk
vycvaknem si na obou stranách s kloubků táhla viz foto
upnem si to nejlépe do svěráku a vytáhnem zajištovací pérko viz foto
tak a ted kapku operace musíme vyklepnout tu hřídelku s toho uložení a dost záleží na stavu v jakým to je oprava zatuhlých stěračů Oktávie I
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster