výměna ložisek zadního kola felicie
Napsal: čtv 07. bře 2019 19:10:40
děláno na felicii kombi 1,6
v předu zaklínovat kolo,povolit zadní kolo,zvednout auto, podložit tak aby na nás nespadlo a sundat zadní kolo poté je třeba ůplně povolit lanovod ruční brzdy,
uvnitř vozu demontujem umělohmotný kryt ruční brzdy poté povolíme lanko ruční brzdy stačí povolit tu stranu kde potřebujem stáhnout buben ted si vyklepnem deklík jenž kryje ložisko kola poté je třeba narovnat a vytáhnout zajištovací závlačku,sundat plechový zajištění matky,a oříškem č.24 vytočit samotnou matku,
dále vydloubnem podložku a vytáhnem samotný ložisko ted stáhnem samotný brzdový buden ted z vnitřku bubnu vyloupnem symering a vyndáme to druhý ložisko ted je třeba z obou stran bubnu vyklepnout druhou část ložiska viz foto poté ten vnitřek očistíme od starého maziva a očistíme i samotný náboj připravíme si nová ložiska ted je třeba si naklepnout s obou stran ten první vodící díl ložiska s vnitřku za pomoci oříšku č.36 a z venku oříšek č.30 ted to z vnitřku namažem vazelínou,namažem i nové ložisko to vložíme do bubnu a dáme nový simering ted buben nasadíme na náboj kola a nandáme vazelínou promazané ložisko vrátíme podložku ted utáhneme buben,
buben utahujeme s citem až neucítíme téměř žádnou vůli v kole-v podstatě to stačí utáhnout rukou
v žádným případě to neutahujem na krev nebo nák silou došlo by k rychlé likvidaci ložiska nandáme na matku plechovou krytku a zajistíme závlačkou,ja tam navíc přidal i mazivo ted vemem novou krytku lze použít i vyčištěnou starou krytku dáme do ní mazivo a naklepnem do bubnu namontujem kolo a seřídíme ruční brzdu,namontujem zpět kryt ruční brzdy,sundáme auto z heveru skontrolujem dotažení šroubů zadního kola,vyndáme klíny od předního kola a máme hotovo
v předu zaklínovat kolo,povolit zadní kolo,zvednout auto, podložit tak aby na nás nespadlo a sundat zadní kolo poté je třeba ůplně povolit lanovod ruční brzdy,
uvnitř vozu demontujem umělohmotný kryt ruční brzdy poté povolíme lanko ruční brzdy stačí povolit tu stranu kde potřebujem stáhnout buben ted si vyklepnem deklík jenž kryje ložisko kola poté je třeba narovnat a vytáhnout zajištovací závlačku,sundat plechový zajištění matky,a oříškem č.24 vytočit samotnou matku,
dále vydloubnem podložku a vytáhnem samotný ložisko ted stáhnem samotný brzdový buden ted z vnitřku bubnu vyloupnem symering a vyndáme to druhý ložisko ted je třeba z obou stran bubnu vyklepnout druhou část ložiska viz foto poté ten vnitřek očistíme od starého maziva a očistíme i samotný náboj připravíme si nová ložiska ted je třeba si naklepnout s obou stran ten první vodící díl ložiska s vnitřku za pomoci oříšku č.36 a z venku oříšek č.30 ted to z vnitřku namažem vazelínou,namažem i nové ložisko to vložíme do bubnu a dáme nový simering ted buben nasadíme na náboj kola a nandáme vazelínou promazané ložisko vrátíme podložku ted utáhneme buben,
buben utahujeme s citem až neucítíme téměř žádnou vůli v kole-v podstatě to stačí utáhnout rukou
v žádným případě to neutahujem na krev nebo nák silou došlo by k rychlé likvidaci ložiska nandáme na matku plechovou krytku a zajistíme závlačkou,ja tam navíc přidal i mazivo ted vemem novou krytku lze použít i vyčištěnou starou krytku dáme do ní mazivo a naklepnem do bubnu namontujem kolo a seřídíme ruční brzdu,namontujem zpět kryt ruční brzdy,sundáme auto z heveru skontrolujem dotažení šroubů zadního kola,vyndáme klíny od předního kola a máme hotovo